Rubriky
Novinky

YouTube chce prodávat ve videích, Amazon umožňuje platbu skenem dlaně a Češi pojmenovali své oblíbené fast foody

Největší video server, YouTube, testuje prodej produktů ve videích. Před Vánoci začíná růst poptávka po reklamním prostoru v televizi a Amazon spouští bionické platby.

Amazon umožňuje bionické platby pomocí skenování dlaně

Průběh bionické platby; zdroj: blog.aboutamazon.com

Společnost Amazon spouští ve svých dvou obchodech Amazon Go v Seattlu platbu pomocí skenování dlaně. Proces probíhá tak, že při vstupu do prodejny zákazník spáruje platební kartu s bionickým podpisem své dlaně a k tomu zadá své telefonní číslo. Až dokončí nákup, tak zákazník podrží dlaň nad skenovacím přístrojem a z karty jsou následně strženy peníze.

Rohlík přichází s outdoor samoobslužnými boxy

Rohlík bude testovat samoobslužná výdejní místa, Rohlík Pointy, i pro použití venku. V Praze rozmístí v listopadu první čtyři místa v rámci testování. Do těchto míst přijde zákazníkům zboží do jedné hodiny a doprava do nich bude zdarma.

Rohlík point; zdroj: rohlik.cz

Výdejní boxy začíná také zavádět COOP, o tom jsme psali v marketing news #02.

Stane se Youtube konkurentem Amazonu? 

Největší video server na světě začal žádat video tvůrce, aby pomocí Youtube software začali označovat produkty ve videích. 

ilustrační snímek

Cílem by mělo být vytvořit katalog produktů, které si mohou sledující prohlédnout a případně přímo zakoupit.

Společnost také testuje propojení se Shopify, které by umožňovalo prodej produktů přímo na YouTube.

Bude zajímavé sledovat, zda testování bude úspěšné a s těmito funkcionalitami se setkáme v praxi. Rozhodně si ale dovedeme představit, že by tyto novinky mohly mít úspěch a to především u videí, které se zaměřují na recenze produktů, jídel nebo například známe unboxingy.

Jaké fast foody Češi preferují?

Podle dat z výzkumné agentury Nielsen Admospehere navštěvuje fast food alespoň jednou měsíčně více než 46 % lidí. Z toho 26 % se v nich stravuje více než jednou měsíčně. Důvodem návštěvy je spontánní zastavení (46 %), rychlý servis (45 %) a záruka známého jídla (27 %).

Infografika; zdroj: Nielsen Admospehere

Nejčastěji lidé chodí do fast foodu na oběd (56 %). Dalších 35 % chodí na večeři.

84 % zákazníků si uvědomuje negativa stravování ve fast foodu. Za největší považují nezdravé jídlo a vysokou produkci plastového odpadu.

Nejoblíbenějšími občerstveními jsou KFC (55 % dotázaných), následuje McDonald’s (50 %) na třetí pozici je Döner Kebab (23 %) až na pátém místě je Bageterie Boulevard (14 %). Oblíbenost může ovlivňovat velikost sítě poboček. KFC a McDonald’s mají každý více než 100 poboček. Taková Bageterie má zatím poboček 45.

Roste poptávka po reklamním prostoru v televizi

Růst podzimní poptávky po reklamě v TV je vyšší než loni. Navýšení cen do TV reklamy by mělo být pro příští rok o pět až deset procent. Kvůli pandemii přestali inzerovat cestovní kanceláře, to ale bylo vykompenzováno e-shopy a dalšími sektory. Struktura zadavatelů se moc nemění. Můžeme si všimnout, že v automotive se začíná reklama používat i pro podporu prodeje a ne jenom pro launchovací kampaně. To je způsobeno nenaplněnými výrobními kapacitami.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *