Rubriky
Novinky

Stane se Reels novým trendem a vyřadí TikTok ze hry?

Už jste slyšeli o novince na Instagramu jménem Reels? Jedná se o krátká, vtipná a zábavná videa, která si můžete pustit přímo v aplikaci Instagram. Nepřipomíná vám tento koncept ale náhodou něco? TikTok, který poslední dobou hýbe světem sociálních sítí, funguje v podstatě na podobném principu. V čem se tedy odlišují a jaká je možnost, že Reels vyřadí TikTok v budoucnu ze hry?

1. Další aplikace? 

Na rozdíl od Reels, které jsou novou funkcí přímo v aplikaci Instagram, je TikTok samostatná aplikace. Výhodou Reels tedy je, že uživatel může mít nyní veškerou zábavu přímo na jednom místě. Nemusí si stahovat aplikaci a vytvořit nový účet na další sociální síti. Zároveň však, na rozdíl od TikToku, neumožňuje zobrazení videí bez přihlášení, což může být pro některé nevýhodou. 

2. Hudba a délka videa?

Stejně jako TikTok, tak i Reels umožňují svým uživatelům použít ve svých videích nejrůznější hudbu, efekty a také nástroje pro tvorbu a následnou úpravu. Háčkem se stává nahrávání hudby z galerie. Funkce Reels totiž neumožňuje nahrání zvuku na platformu, musíte ho vytvořit přímo při tvorbě videa nebo použít hudbu z nabídky Instagramu. Dalším rozdílem je délka záběrů. Reels umožňují tvorbu pouze 15 sekundových videí, což je o 45 sekund méně, než nabízí TikTok. 

3. Soukromí nebo sdílení se všemi?

Reels a Tiktok se liší také ve způsobu sdílení. Na TikToku lze nastavit soukromí a sdílet svá videa pouze se vzájemnými příteli, což bohužel Reels nenabízí. Ačkoliv video můžete poslat svým vybraným kamarádům či ho nahrát pouze pro “blízké přátele”, chová se pak stejně jako Instagram Stories a po 24 hodinách zmizí. Pokud vyberete klasickou možnost sdílet, video se objeví na vašem profilu a také v závislosti na algoritmu na stránce “Explore”.

4. Zajímají vás videa nebo i fotky? 

Nevýhoda, kterou Reels asi nedokáží jen tak vyřešit, se týká sledování účtů. Krátká videa Reels nejsou oddělena od klasického instagramového účtu a tak se sledováním oblíbených videí musíte sledovat zároveň i celý instagramový profil s klasickými příspěvky. Přeci jen to, že vás baví taneční či zábavná videa některých profilů, neznamená, že chcete vidět jejich fotky z dovolené, že? 

5. Kdo je vaše cílová skupina? 

Dalším a pravděpodobně nejdůležitějším rozdílem je cílová skupina, která je pro obě sociální sítě dost rozdílná. Na Instagramu tvoří nejpočetnější skupinu uživatelů lidé ve věku 18 – 34 let, zatímco na TikToku lidé ve věku 16 – 24 let. Ačkoliv Instagram už byl v minulosti schopen okopírovat do jisté míry koncept sociální sítě Snapchat a vytvořit tak úspěšné Stories, tentokrát to nevypadá, že se bude jednat o podobný případ. Stories svým konceptem zapadají do celkového pojetí Instagramu, na rozdíl od těchto krátkých videí.

6. Uživatelské prostředí?

Reels v porovnáním s TikTokem nabízí uživatelsky horší funkce, jsou poměrně nepřehledné a lidé jsou z jejich využití stále spíše zmatení. Zatím to tedy vypadá, že Instagram se svou novinkou nebude tolik úspěšný jako v minulosti. V čem byla ale mohla být jeho síla? Možná jste si všimli rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpu, který chce v září Tiktok oficiálně v USA zakázat, což by mohlo nadšené tvůrce těchto videí přenést na nové Reels. Ale jak tato situace nakonec dopadne nikdo neví. Nechme se v září překvapit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *