Rubriky
Novinky

Hervis začíná doručovat do aut, TikTok trápí problémy v USA a Linkedin plánuje marketplace.

Jaké jsou novinky z marketingu za poslední týden? Dnes se podíváme na LinkedIn. Dále na nový druh doručování, který plánuje Hervis a Alza a také na to, jak to vypadá s Tik Tokem v USA.

Na LinkedInu bude Product MarketPlace

ilustrační snímek

LinkedIn v současnosti využívá 1,8 milionu uživatelů v ČR, na Slovensku je to 610 tisíc. Momentálně plánuje Product Marketplace, kde budou moci firmy prezentovat své služby a produkty a to včetně uživatelských recenzí. Do konce roku bychom se měli dočkat LinkedIn Stories, které budou určeny pro firemní profily. Stories se nyní testují na vybraných trzích.

Končí TikTok v USA?

ilustrační snímek

TikTok se spojil s firmou Oracle a vše nasvědčovalo tomu, že v USA nebude zakázaný. Nakonec je ale vše jinak a od 20.9. mají Apple i Google zakázáno nabízet TikTok ve svých obchodech. Znamená to tedy, že uživatelé, co si stihli aplikaci stáhnout, ji mohou nadále užívat a to alespoň do 12.11. Od tohoto data budou mít totiž firmy z USA zakázáno poskytovat internetový hosting a služby pro TikTok. Tento časový prostor dává TikToku určitou naději, že se jim nakonec podařit setrvat na trhu v USA.

Hervis plánuje doručovat zboží přímo do auta

foto: mam.cz

V reakci na epidemiologickou situaci začne Hervis od 1.10. nabízet doručení zboží přímo do kufru auta. Testovací provoz bude probíhat na Chodově, následně by se měl rozšířit do všech poboček.

Alza ve spolupráci se Škoda Auto DigiLab plánují také doručovat zboží zákazníkům do kufru. Služba ale bude fungovat na principu toho, že zákazník se nebude muset v autě během předání nacházet. Kurýr totiž bude moci kufr auta jednorázově odemknout.

Instameet 2020

Ve čtvrtek 17.9. proběhl 4. ročník konference Instameet. Jedním z účinkujících byl Tomáš Pflanzer ze společnosti Kantar, který si připravil prezentaci na téma: čísla Instagramu v Česku

Jedná se o výzkum zaměřený na uživatele sociálních sítí ve věku 16 a více let. Z dat se potvrzuje, že IGTV stále mnoho uživatelů ani nezná, konkrétně se jedná o téměř 49 %.

Hashtagy se vyplatí nadále používat. Uživatelé je stále proklikávají, nejvíce to lze vidět ve věkové skupině 25 – 44 let, kdy 55 % uživatelů hashtagy proklikává.

Instagram se také začíná více využívat při hledání obchodů, restaurací a dovolených. Oproti roku 2019 vzrostl tento podíl o 13 %, tedy na 51 % všech uživatelů.

Foto: čísla Instagramu v Česku

Co se týče reklamy, tak nejvíce je preferována mezi příspěvky na zdi. Nejméně ji lidé vítají u influencerů.


Hračkářství Hamleys bojuje s krizí

Vzhledem k tomu, že princip hračkářství je založen na zážitku z návštěvy prodejny, tak je pro něj současná situace velmi komplikovaná. Léto bylo nad očekávání dobré, co se týče českých turistů. V září má hračkářství velký pokles, meziročně o 70 až 80 %. To je dáno hodně tím, že 60 % návštěvníků byli zahraniční turisté.

Hračkářství spustilo loni svůj e-shop. Najdete jej na jabadaba.cz. E-shop není provozován pod franšízou Hamleys, protože se podle marketingové a PR manažerky, Karolíny Steinerové, nepotkává s představou, co na trhu chybí. E-shop se zaměřuje na sběratelské věci a to jak pro dospělé, tak teenagery.

Foto: jabadaba.cz


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *